top of page

MUSICAL DIRECTOR

Franck Pellé-Rolland is a French choral conductor. He founded Le Chant des Oyseaux in 2005 and has been running choral singing courses there ever since. He directs the Ensemble Choral Mixte de Lyon and teaches piano. He sang for ten years as a permanent member of the Chœurs de Lyon-Bernard Tétu.

 

He studied choral conducting under Nicole Corti, Antoine Finck and occasionally under Régine Théodoresco.

  • DEM choral conducting 

  • DEM music theory 

  • "Médaille d'or" chamber music

  • DPEM Willems

Franck broadened his experience under musicians of various influences in many workshops and courses : Peter Phillips, Tõnu Kaljuste, Adrian Lucas, Ghislaine Morgan, Gunnar Eriksson, Roland Hayrabédian, Marcel Pérès, Daïnouri Choque, Bruno Boterf, Nageswara Rao, etc.

Photo de Franck Pellé-Rolland au pupitre

2023 Choral workshop

in Sainte-Croix-en-Jarez (France)

Franck Pellé-Rolland est le directeur artistique du Chant des Oyseaux et y anime des stages de chant choral.
Franck Pellé-Rolland est le directeur artistique du Chant des Oyseaux et y anime des stages de chant choral.
Franck Pellé-Rolland est le directeur artistique du Chant des Oyseaux et y anime des stages de chant choral.
Franck Pellé-Rolland est le directeur artistique du Chant des Oyseaux et y anime des stages de chant choral.
Franck Pellé-Rolland est le directeur artistique du Chant des Oyseaux et y anime des stages de chant choral.
Franck Pellé-Rolland est le directeur artistique du Chant des Oyseaux et y anime des stages de chant choral.

Franck's repertoire includes such composers as

  • Giovanni Pierluigi da Palestrina (Missa Brevis, Missa Ut re mi fa sol la, Missa Secunda - Primi Toni, Missa Jam Christus ascenderat), 

  • Tomás Luis de Victoria (Missa Ave Maris Stella, 18 Tenebrae Responsories), 

  • William Byrd (Mass for four voices), 

  • Hans Leo Hassler (Vater unser im Himmelreich), 

  • Roland de Lassus (Lamentationes Hieremiæ Prophetæ - primi diei), 

  • Claudio Monteverdi (Messa a 4 da Capella, Sestina), 

  • Gregorio Allegri (Miserere mei Deus), 

  • Antonio Caldara (Stabat Mater, Mass in G major), 

  • Felix Mendelssohn (Sechs Lieder im Freien zu singen op.41),

  • Johannes Brahms (Marienlieder op.22, Lieder und Romanzen op.44, 14 Deutsche Volkslieder), 

  • Dynam-Victor Fumet (Messe des oiseaux), 

  • Joseph-Guy Ropartz (Messe en l'honneur de Sainte-Anne), 

  • Francis Poulenc (Cantate Sécheresses, Ave Verum Corpus, Exultate Deo),

  • Maurice Duruflé (Quatre motets sur des thèmes grégoriens), 

  • Arvo Pärt (Peace upon you, Jerusalem), 

  • Pēteris Vasks (Skumjas), 

       etc.

« My work as a conductor tends to authenticity, depth, high artistic standard, conscious listening of the sound and weaving of a sensitive and subtil sonorous canvas between the choir members who sing together and not just next to each other.

 

For me the choir which is created during rehearsals is not just the sum of individuals who are singing in the same room at the same time (even if it can be obviously useful !). It is the harmonious meeting and blending of people who share the best part of themselves by singing with their heart and ears, in a common artistic, lively and joyful process. »  

 

Franck Pellé-Rolland, musical director

Stage de chant choral à Victor Harbor

2012 Choral workshop

in Victor Harbor (South Australia)

bottom of page